trygg e-handel
 

Köpvillkor

Köpvillkor för privatpersoner


Hos AROMA creative AB köper du dina varor via:

Webbutik - www.aromacreative.se
E-post - info@aromacreative.se
Telefon - 0142-360110


För att handla i AROMA creative ABs webbutik måste du vara minst 18 år. Om du är under 18 år och vill handla måste någon av dina föräldrar göra beställningen.

Priser

De priser som anges i vår webbutik är inklusive moms. Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser.

Betalningsalternativ

Du kan välja att betala din order på tre olika sätt:


Efter godkänt personnummer-kontroll får du leveransen tillsammans med en bifogad faktura. Betalningsvillkor: 21 dagar netto.
Dröjsmålsränta: 2% per mån.
Expeditionsavgift på 25 kr tillkommer.
Fakturan har överlåtits till Klarna AB.
Vid försenad betalning tas lagstadgad förfallodagsränta och påminnelseavgift ut (fn 60 kr).
Påminnelse/Inkasso :
Efter att en fakturas förfallodatum har passerat skickas en påminnelsefaktura ut med ett påslag av 60 kr i påminnelseavgift. Då fakturans betaldatum har förfallit väntar vi i tre dagar innan vi skickar ut påminnelsefakturan för att ge kunden en chans att inkomma med betalningen. Och efter ytterligare 3 dagar, dvs 6 dagar efer förfallodatumet får fakturan status "påminnelse" i Klarnas system, vilket innebär att avgiften på 60 kr då tillförs kundens faktura. Om en påminnelse förfaller är nästa steg ett inkassokrav. Klarna skickar ut ett inkassokrav två dagar efter att påminnelsefakturan har förfallit till betalning och kunden har då 8 dagar på sig att betala inkassokravet. Om inkassofakturan inte betalas är nästa steg ett betalnings-föreläggande hos Kronofogdemyndigheten. Om en kund har ett inkassoärende i Klarnas system är kunden hindrad att handla mer i någon av butikerna tills kunden har inkommit med betalningen. Kunden kan alltså i dessa fall inte handla i någon av de butiker som är anslutna till Klarnas system.

Dela upp betalningen!
AROMA creative AB erbjuder numera avbetalning i samarbete med Klarna. Klicka här för mer information.

Förskott

Du betalar den totala ordersumman på vårt postgiro 74 98 73-6 eller bankgiro 5357-6336 och anger ditt namn som referens på inbetalningen. När dina pengar kommit in på vårt konto så skickar vi varorna omgående dagen efter med A-post/Dhl paket  till dig.

Kortbetalning
Vi accepterar VISA och Mastercard .
Pengarna dras automatiskt från Ditt konto när Du klickar på "bekräfta". Av denna anledning kan vi inte kompettera en befintlig order, då vi INTE kan gå in och dra pengar från Ditt kort. Vi har inte tillgång till Dina kortuppgifter. Säker betalning tillämpas genom DebiTech, som uppfyller kraven för PCI-DSS.. Ingen extra avgift tillkommer. Om köparen av någon anledning vill annulera beställningen tar vi ut en transaktionsavg. på 25:- för att betala tillbaka pengarna. Självklart gäller denna avg. inte om vi inte kan leverera varorna du beställt.

Fraktavgift

Frakten är individuellt produktanpassad och framgår vid beställning.
Vid beställning över 399 kr, bjuder vi dig på  fraktkostnaden.

Adressändring / Ändrat förfogande

Om ni har fyllt i felaktiga adressuppgifter och vi hunnit skicka ert paket är kostnaden 150.- för att ändra uppgifterna i efterhand (Detta är Postens avgift för ändrat förfogande). Ändringen kan ta upp till 48 timmar att genomföra.

Leveranssätt

Vi levererar produkterna som A-brev eller DHL-paket. Det innebär att varan skickas direkt hem till dig. Undantag från detta kan vara om paketet är skrymmande och måste då eventuellt hämtas ut på DHL´s ombudsman. Ange alltid ditt mobilnummer så att DHL eller posten kan informera dig via SMS om paket, som skall hämtas.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt mellan 1-3 arbetsdagar. Beställningar som görs före 24.00 skickas vanligtvis nästa dag. Om du vill veta mer om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig via e-post eller telefon. Du har självklart rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening, som vi kontaktar dig om.

Återbetalning vid hävning av köp

Vi återbetalar dig senast inom 30 dagar i det fall du häver köpet på riktiga grunder.
Du har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar - om du häver köpet- från den dag då vi mottagit meddelandet. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation så kommer  eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag vi har mottagit den reklamerade varan.

Ångerrätt/Returnering av produkter

Vi tillämpar inte öppet köp men du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet. Varan/varorna du returnerar skall återsändas i väsentligen oförändrat skick, dvs i originalkartong. Du betalar själv returfrakten. Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Det går inte att returnera personligt blandade doseringsflaskor. Du står för kostnaden ifall varan skadas i retur-transporten till oss.

Vänligen skicka till följande adress:
AROMA creative AB
Skeppsåsvägen 18
S-59693  SKÄNNINGE

Restnoterade varor

Om någon/några varor som du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta. Du kan då välja om du vill vänta på dessa varor, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varor helt.

Avbeställning

Om beställningen inte har skickats från oss så kan du avbeställa din order via e-post, telefon eller fax. Om vi redan har hunnit skicka iväg varorna har du dock möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor på det sätt som beskrivs under rubriken Ångerrätt. Beställda varor som ej hämtas ut från posten eller DHL servicepoint debiteras med 315 kronor.

Transportskador

Risken för hela transporten ligger hos oss. Skulle  du upptäcka någon skada på försändelsen,  ber vi dig att omedelbart anmäla detta till posten eller DHL. Hämta aldrig ut skadat gods, utan gör skadeanmälan direkt, ifall det är möljligt. Annars ringer du till oss på tel 0142 360110 och vi hjälper dig. Reklamationstid för transportskada är inom skälig tid  och då minst två månader.

Reklamationer

Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall du kontakta oss och ange felet så snart som möjligt, max 10 dagar från dagen du har fått varorna.  Vi anger hur du ska returnera den felaktiga varan kostnadsfritt för dig. Du kan välja att få en ny vara eller pengarna tillbaka inklusive fraktavgiften.

Adress för reklamationer:
AROMA creative AB
Skeppsåsvägen 20
S-59693  SKÄNNINGE
Tel: 0142 360110

epost: info@aromacreative.se

Tvist

Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Beställningar från utlandet

Vi levererar till utlandet mot förskotts- eller kortbetalning. När du har beställt dina varor, får du en orderbekräftelse med e-mail med summan för varorna + faktiska fraktkostnader. Totalsumman ber vi dig att betala till SEB banken i Sverige, Iban (international bankaccountnumber): SE1850000000053191018301, Bic-kod (Bankidentification-code): ESSESESS. När betalningen har kommit oss tillhanda, skickas dina varor omgående iväg till dig.

Personuppgifter

AROMA creative AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas av AROMA creative AB för att administrera kundrelationen samt för marknadsföringsändamål. Kunder under 18 år måste ha målsmans godkännande för att beställa.

Som registrerad kund har ni rätt att begära

- Utdrag av registrerade uppgifter
- Att registrerade uppgifter ändras
- Att registrerade uppgifter raderas

Falska beställningar

Alla falska beställningar polisanmäles, ert IP-nummer registreras vi köpet.

Alla som handlar blir registrerad för våra nyhetsmail.

Produkter och ansvar

AROMA creative AB säljer enbart utvalda och kontrollerade kvalitetsprodukter. AROMA creative AB tar dock inget ansvar för att någon särskild produkt är verksam för ett speciellt hälsotillstånd. Inga produkter kan anses ersätta läkarvård och traditionell medicinering. AROMA creative AB rekommenderar alltid sina kunder att kontakta läkare vid sjukdom samt att man tar del av respektive tillverkares anvisningar och information om produkten före användning.

Fler frågor?

Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta dina frågor till oss. Mer information hittar du under Kundservice.